Sivun näyttöjä yhteensä

torstai 19. huhtikuuta 2012

Sirkus


Omine lupineni teen tämän kaiken kirjoituksen. Marika on varmasti onnellisena jossakin Akatemian tunnilla ja keskittyy kauheasti, niin että silmät pusertuvat tuskasta kiinni ja aivoista kuuluu tikitystä. Sen kynä raapii muistivihon pintaa ja iPhone on laitettu äänettömälle.


Perjantaina on nimittäin tyttöjenilta. Marika kiusasi mua uhkaamalla kutsua poikia sinne, mutta mä en mennyt lankaan, en en. (Mä kirjoitin Marikasta ja sen rakkauselämästä runon, mutta se ei taatusti anna mun julkaista sitä. Se oli oikeasti hyvä ja osoitti, että mun olisi pitänyt jatkaa kirjallisella uralla, eikä panostaa historiaan.) Tyttöjen iltaan ei saa tulla poikia, vaikka meidän teema onkin natustaa kunnolla ja sen jälkeen lähteä Helsinkiin etsimään poikaystäviä. Kallioon, totta kai missä ruusut kukkii. Kallioon saa poikainkin tulla, suorastaan tervetullutta se olisi. Jos meitä on viisi tyttöä ja Pena, niin mikä on todennäköisyys että aamulla on pariskuntia? Ei siis Penan kanssa, vaan ihan yleisesti? 25 %, 30 % ? Nolla ehkä. (Rupesin justiinsa ajattelemaan, että saatan saada epätoivoisen maineen, mikä ei tietenkään olisi suotavaa. En ole epätoivoinen, biologinen kelloni ei hakkaa hullun lailla ja pojilla ei ole oikeasti väliä. Ja oon kuullut, että epätoivon voi haistaa. Siksi mulla ja Marikalla ei ole miehiä. Paitsi Marika on kanssa ihan toivottoman ujo. Siltä menee luu kurkkuun kun joku alfauros tulee jutteleen.)


Totesimme odottavamme iltaa innolla. Tarkoitus olisi ottaa kohtuullisen rauhallisesti. Se onnistuu, ehkä ei. (Mulla on aamulla töitä, joten pakko onnistua.)

Sitten kuvituksen teemaan. Me ollaan suunniteltu salaiset lopun ajan bileet Kauniaisten rumimmassa talossa. Se on viimeinen, eeppinen kunnianosoitus majalle, joka pelasti meidät joulukuussa Akatemian riehakkailta tyttöjä zombieiksi alistavilta bakteereilta. Päättäjäispailunkien teemana olisi tietysti sirkus, jos vain tahtoni saan lävitse. Marika olisi sirkusmarakatti ja mä voisin olla maailman karvaisin nainen. Ei tarvitsisi väännellä asunkaan kanssa. 

Lisäksi ollaan tilattu kaikki Marikan ex-poikaystävät rekvisiitaksi. Ne on nimittäin lyhytkasvuisia. Ne myös vartioi boolia, koska ovat kaikki vielä (toistaiseksi) alaikäisiä, eivätkä siis saa nauttia alkoholia. Laittomuuksiin ei meidän bileissä sorruta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti